Info 19-4-2015

DFF’s hovedkasse afsætter kr. 13.000,00 til hver af DFF’s 5 discipliner. Compak Sporting, Nordisk Trap, OL Trap, Skeet og Jagtskydning.

I Sporting skal pengepræmierne bruges til hjælp ved skyttens deltagelse i udenlandske stævner, træningslejre eller lignende og kan kun udbetales igennem sektionslederen i sporting. Pengene deles ved årets afslutning.

Her vil der være følgende præmier i tre rækker. Senior, Veteran og S-Veteran bliver på samme liste.
Nr. 1 på Senior/Veteran/S-Veteran Ranglisten 4500,-
Nr. 2 på Senior/Veteran/S-Veteran Ranglisten 2500,-
Nr. 3 på Senior/Veteran/S-Veteran Ranglisten 1500,-
Nr. 1 på Kvinde Ranglisten 2500,-
Nr. 1 på Junior Ranglisten 2000,-

Ranglisten vil blive lavet på samme måde som den altid har været gjort, med procent beregning. For at komme på tale til ovenstående præmier, så skal man have været med til tre OBS/GP skydninger.

En OBS skydning koster 300,- for 100 duer. Heraf går der 150,- til klubben for duer, 100,- går til præmier på dagen og de sidste 50,- går til sektionskassen. Juniorer betaler kun 150,-. Indskuddet til GP og DM’er vil variere og vil blive oplyst på invitationen.

Præmie pengene på dagen af en konkurrence, vil blive fordelt på følgende måde. Når skydningen er overstået og alle resultater er lagt sammen, så vil de blive inddelt i 2-3 lige store dele og så vil nr. 1-2 og 3 i hver række vinde præmiepenge. Om der bliver 2 eller 3 rækker på dagen afhænger af deltagerantallet.

Fremover vil det løbende blive muligt at tilmelde sig de enkelte stævner. Åbning for tilmelding vil typisk være 2-3 uger før afholdelse og ca. en måned før, for Grand Prixer, DM’er eller andre 2 dages skydninger. Tilmeldingen vil være at finde på www.danskflugtskydningsforbund.dk under Compak Sporting fanen. Dette for at folk ikke bare tilmelder sig et stævne om f.eks. 3 måneder og så når at glemme det inden afholdelse. Hjælp til med at sprede budskabet omkring tilmelding til stævnerne, da det jo er en stor hjælp for klubberne og også til kantinen så der er mad nok til alle.

DFF Sektionsformand Sporting
Steen Vasegaard